FLYING SOME HISTORY III – DC8 FLIGHT SCENES

Follow us in our flight from SPIM to SVMI on the DHL DC8 70 series. Not full of cargo but a nice flight! Acompanhe nosso vôo entre SPIM e SVMI…não decolamos cheios de carga mas foi um vôo muito agradável!englands

The Douglas DC-8 (also known as the McDonnell Douglas DC-8) is a four-engine long-range narrow-body jet airliner built from 1958 to 1972 by the Douglas Aircraft Company. Launched after the competing Boeing 707, the DC-8 nevertheless kept Douglas in a strong position in the airliner market, and remained in production until 1972 when it began to be superseded by larger wide-body designs, including the Boeing 747, McDonnell Douglas DC-10 and Lockheed L-1011 TriStar. The DC-8’s design allowed it a slightly larger cargo capacity than the 707 and some re-engined DC-8s are still in use as freighters.

The DC-8-72 and the DC-8-73 are basically the -62 and -63, with the JT3D engines with 22.144 lbf (98,5 kN) replaced by the CFM56-2 high-bypass turbofan. Click at the screenshot to zoom it.

brsmall

O Douglas DC-8 é um avião comercial a jato, produzido pela companhia Douglas Aircraft Company. O Douglas DC-8 foi o primeiro jato comercial produzido pela Douglas, utilizado principalmente para rotas intercontinentais. Equipado com quatro turbinas a jato, demonstrou ser uma excelente aeronave, que só não teve maior sucesso devido a um erro de estratégia, pois teve seu projeto iniciado um ano após a entrada do Boeing 707, seu concorrente direto, que alavancou o fabricante de Seattle para a supremacia entre os fabricantes norte-americanos.

Com o lançamento do Boeing 707 em 1954, a Douglas começou a correr atrás do prejuízo. A estrutura do avião foi projetada de maneira a garantir a maior segurança possível, por exemplo, foi um dos primeiros aviões a utilizar titânio em sua estrutura. O DC-8 foi lançado graças a uma encomenda da Pan American, em outubro de 1955. O presidente da Pan Am, Juan Trippe, que tanto colaborou no desenvolvimento do 707, surpreendeu a todos ao anunciar simultaneamente a encomenda de 20 Boeing 707 e 25 DC-8.

O DC-8-72 e o DC-8-73 foram puramente os -62 e -63, substituindo os motores JT3D com 22.144 lbf (98,5 kN) pelos CFM56-2 high-bypass turbofan. Clique nas imagens para ampliar.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s